Egyesületi Információk

„Mindannyian ugyanannak az ágazatnak a szereplői vagyunk, a céljaink és a nehézségeink hasonlók, ezért is döntöttünk úgy, hogy létrehozunk egy olyan platformot, amelyen keresztül közösen, konstruktív szakmai párbeszéddel segíthetjük a magánegészségügy működési környezetének alakítását, fejlesztését.”

Lancz Róbert elnök,
PRIMUS Magánegészségügyi Szolgáltatók Egyesülete

A PRIMUS Egyesületről

A primus szó elsőt jelent latinul. A névválasztáskor a „primus inter pares”, azaz „első az egyenlők között” latin mondás jelentett inspirációt, amely tökéletesen jelzi, milyen szerepet kíván betölteni a PRIMUS Egyesület. Az alapítók példát szeretnének mutatni, megosztani értékes tapasztalataikat nemcsak a hasonló, tisztességesen működő privát szolgáltatókkal, hanem az állami egészségügy szereplőivel is.

A szervezetet alapító vállalatok az ellátott betegek és a foglalkoztatottak számát tekintve is a magánegészségügyi ágazat élvonalában vannak. Szakmai munkájuknak, szolgáltatási minőségüknek és korszerű menedzsmenttevékenységüknek köszönhetően irányadó szereplőnek számítanak a piacon. Tapasztalataikat és meghatározó ágazati jelenlétüket arra kívánják fordítani, hogy az Egyesület nyújtotta kereteket kihasználva elősegítsék a hatékonyabb párbeszédet a magánegészségügyi szektor szereplőivel, együtt lépjenek fel továbbá a közös ügyek érdekében, a pácienseket és a megbízhatóan működő magánszolgáltatókat egyaránt képviselve.

Amit nyújtunk

 

Egyesületünk célja elsősorban a magánegészségügyi szolgáltatásokat igénybe vevők érdekképviselete, a betegbiztonság növelése és az ágazat kifehérítése. Szeretnénk előmozdítani a magánegészségügyi szektorban végzett értékes munka elismerését, produktív párbeszédre törekszünk a kormányzattal, hatékony érdekérvényesítőként optimális együttműködést kívánunk kialakítani a köz- és a magánellátás között.

Hogy objektív szakmai szempontok alapján könnyítsük meg a privát szolgáltatók közötti eligazodást, iparági védjegyet hoztunk létre. A „Minősített Magánegészségügyi Szolgáltató” védjegy, amelyet szigorú szakmai minősítési eljárás végén szerezhetnek meg az intézmények, arról informálja a pácienseket, hogy egy-egy privát szolgáltató mennyiben felel meg a betegbiztonsági követelményeknek és mennyire működik etikusan, magas szakmai követelmények szerint. Hiánypótló tevékenységet látunk el ezzel: a szektorban Magyarországon eddig ismeretlen, objektív minősítési rendszer a betegeknek biztonságot, valamint kiszámítható, színvonalas ellátást jelent.