Egyesületi információk

Leitner György, ügyvezető

"Mindannyian ugyanannak az ágazatnak a szereplői vagyunk, a céljaink és a nehézségeink hasonlóak, ezért is döntöttünk úgy, hogy létrehozunk egy olyan platformot, amelyen keresztül közösen, konstruktív szakmai párbeszéddel segíthetjük a magán egészségügy működési környezetének alakítását, fejlesztését”
Leitner György, elnök, Primus Magán Egészségügyi Szolgáltatók Egyesülete

A PRIMUS Egyesületről

A primus szó elsőt jelent latinul. A névválasztáskor a „primus inter pares”, azaz „első az egyenlők között” latin mondás jelentett inspirációt, mely tökéletesen jelzi, milyen szerepet kíván betölteni a Primus Egyesület. Az Egyesület alapítói szeretnének példát mutatni, megosztani értékes tapasztalataikat nem csak a hozzájuk hasonló, tisztességesen működő privát szolgáltatókkal, hanem az állami egészségügy szereplőivel is.

A szervezetet alapító vállalatok a magán egészségügyi ágazat élvonalában vannak az ellátott betegek és a foglalkoztatottak számát tekintve egyaránt. Szakmai munkájuk, szolgáltatási minőségük és korszerű menedzsment tevékenységüknek köszönhetően a piac irányadó szereplőinek tekinthetők. Ezen a területen szerzett hasznos tapasztalataik és meghatározó ágazati jelenlétüknek köszönhetően szeretnék az Egyesület révén elősegíteni a hatékonyabb párbeszédet a magán egészségügy szereplőivel, valamint fellépni a közös ügyek érdekében, képviselve a pácienseket és a megbízhatóan működő magánszolgáltatókat egyaránt.

Amit nyújtunk

Az Egyesület legfontosabb célja a magán egészségügyi szolgáltatásokat igénybe vevők érdekképviselete, a betegbiztonság növelése és az ágazat kifehérítése. A Primus működése során szeretné előmozdítani a magán egészségügyi szektorban végzett értékes munka elismerését, hatékony párbeszédet folytatni a kormányzattal, hogy a magán egészségügy érdekérvényesítő szervévé váljon és segítse a hatékony együttműködést a közellátás és a magánellátás között.

Mindezek érdekében a Primus Egyesület védjegyet hoz létre, amely informálja a betegeket arról, hogy egy magán egészségügyi szolgáltató mennyire felel meg a betegbiztonsági követelményeknek, és mennyire működik etikusan. A minőségi védjegyet a feltételeknek megfelelő magán egészségügyi szolgáltatók szerezhetnek majd meg. A minőségi, etikai és egyéb szempontok szerint értékelt magán egészségügyi szolgáltatók, pácienseik számára nagyobb biztonságot jelenthetnek, ezzel segítve a páciensek számára a sokféle egészségügyi szolgáltató közötti választást. Az Egyesület a minősítési folyamat által egy olyan hiánypótló tevékenységet végez, amelyre a korábbiakban nem volt példa, viszont amelyre mindenképpen szükség lesz a jövőben is.